פיקארו גיוס והשמה להייטק
חברת השמה להייטק | השמה לחב' סטארט-אפ | השמת מתכנתים | השמת  תוכניתנים | חיפוש עבודה בהייטק

   logo1
השמה להייטק | חיפוש משרותסקר שכר | קבוצת אזטק   אזטק  פיקארו גיוס והשמה להייטק  מאיה מיקור חוץ וייעוץ

 



enter

join

jobesearch
תחום
אזור גאוגרפי
מילת מפתח
employer
תחום
תפקיד
השכלה
שליחת קורות חיים מהירה
friens-banner

 

rss

twitter

linkedin

facebook

YouTube

ממליצים עלינו

איך להתחיל על רגל ימין במקום עבודה

לכולנו החוויה הזו זכורה עוד מהיום הראשון של כיתה א', ילקוט על הגב, חשש רב, עדיין לא מכירים את החברים לכיתה, עדיין לא מכירים את קוד ההתנהגות המקובל במקום בו נמצא מעתה והלאה מדיי יום.

והנה, עברה תקופה, חיפשתם עבודה התראיינתם, והתקבלתם למקום עבודה חדש. החוויה מהיום הראשון של כיתה א' חוזרת על עצמה. במקום העבודה הישן כבר אתם מסתדרים עם הבוס, יש מסעדה מצוינת שאתם אוכלים בה צהריים, ואפילו אתם שוחים כבר ברזי הפוליטיקה הארגונית. והנה מקום עבודה חדש. אז מה עושים?


OFFICE

 

הכניסה למקום עבודה חדש מחייבת ביצוע מספר מהלכים שיחזקו מאוד את מעמדכם במקום העבודה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

  1. ראשית, חשוב לציין שמה שתעשו בשבועות הראשונים במקום העבודה החדש, יכתיב את האופן בו תיראה תקופת ההעסקה באותו מקום. לכן  ההתנהלות בשבועות הראשונים מאוד חשובה להמשך העבודה שלכם באותו מקום. למה הכוונה:

    חשוב שתקבעו נורמות עבודה שלכם במקום החדש. למשל: אם אתם מתכוונים לעבוד שם עד השעה 19:00 כל יום, חשוב שלא תישארו עד מאוחר בגלל שזה מקום חדש ואתם רוצים להשקיע. הסובבים אתכם בוחנים אתכם כרגע, איך אתם עובדים, מה הנורמות המקובלות עליכם. העובדות שתציבו בשטח בשלב הראשוני הם אלו שיקבעו איך תיראה תקופת ההעסקה שלכם באותו מקום. אם הסביבה תיראה אתכם נשארים כל יום עד 21:00, אחר כך יהיה לכם קשה מאוד להתחיל לצאת מהעבודה ב- 19:00, וכשתעשו זאת מאוד ייתכן שתישאלו למה אתם יוצאים מוקדם היום...

    מאותן סיבות, עשו את עבודתכן נאמנה, אבל אל תתנדבו לעשות מיני מטלות שאינם במסגרת האחריות שלכם, אחרת הן יהפכו להיות חלק מתחומי האחריות שלכם... זכורה לי העבודה הראשונה שלי בטלמרקטינג עוד בהיותי סטודנטית. בימים הראשונים לעבודתי רציתי להיתפס כנחמדה, משתפת פעולה, ולא מפונקת, ולכן התנדבתי להוריד את הזבל מדיי יום כבר בשבוע הראשון לעבודה. חצי שנה אחרי בעודי יורדת עם הזבל בתום אחד מימי העבודה, כפי שעשיתי מדיי יום- ניסיתי להיזכר איך כל זה התחיל ולמה רק אני מורידה את הזבל מתוך 100 הנציגים של המוקד. התשובה: מאחר וקבעתי עובדות בשטח כבר בימיי הראשונים לעבודה, היה קשה בשלב זה להשתחרר מהמטלה הזו, ולדאוג שנציגים נוספים יישאו בה.

  2. לבשו  בגדים פורמליים ולא בגדי יום יום. אתם עדיין לא יודעים מה קוד הלבוש, אבל אף פעם חולצה מחויטת ומכנסיים מחויטים לא יזיקו. להבדיל כפכפי אילת וגופייה גזורה, הם לא הימור שכדאי לקחת בחודשים הראשונים... אם אתם רוצים שיתייחסו אליכם בכבוד וכמקצוענים שדרו זאת גם בלבוש!! אתם כרגע בונים את מעמדכם במקום העבודה. לבוש מחוייט ישדר הרבה רצינות. תתפלאו לראות כמה הלבוש שלכם משפיע על מידת הכבוד שעמיתיכם לעבודה רוכשים לכם.

    הדבר החכם ביותר שתוכלו לעשות הוא להתלבש באופן מחוייט יותר - עד שתבינו את הקוד המתאים 
    אומר אריק לאנג - סמנכ"ל משאבי אנוש בכיר בחברת נילסן.

  3. בהתחלה רק תקשיבו. אל תביעו תמיכה רבה מדיי או סלידה מאף אחד לא בפניו ולא מאחורי גבו. אינכם מכירים עדיין את הנפשות הפועלות ומה מידת ההשפעה של כל אחת מהן בארגון. ייתכן שאתם כותבים .net מצויין ובמובן המקצועי כבר משתלבים היטב בארגון. אבל אתם עדיין לא מבינים את הארגון. שבוע - שבועיים כדאי בעיקר להקשיב למה שקורה במשרד, להבין מי נגד מי, מה הירארכיית התפקידים, למי כדאי להתחבר. מחקר אנתרופולוגי של שבוע שבועיים מבלי לנקוט עמדה אקטיבית משלכם, תמיד יעזור לכם בהמשך לשחות בקלות בתוך הדינאמיקה הארגונית.

  4. התחברו למודיעין המקומי. בכל ארגון יש מישהו כזה, איש הסוד שמכיר את כולם, חבר של כולם, ושותף לסודות הכי גדולים של המשרד. נסו לאתר את אותו אדם. כמה שיחות איתו או איתה יהוו עבורכם קיצור דרך משמעותי בהבנת הדינמיקה הארגונית. ובינינו, מי מאיתנו לא אוהב לפעמים קצת קיצורי דרך?

  5. לימדו את התרבות הארגונית ואת ההירארכיה. אל תתביישו לגשת למשאבי האנוש או למנהל שלכם ולבקש לדעת מי כפוף למי, מה המחלקות בארגון ומי כאן בעצם הבוס. אפשר אפילו לשאול מה קוד הלבוש, מה השעות המקובלות לבוא בהן לעבודה, מתי מקובל ללכת. תמיד עדיף ללמוד את הדברים בדרך זו, ולא לגלות שאין גמישות באשר לשעת ההגעה לעבודה, דרך זה שבפעם הראשונה שהגעתם ב- 11(כי כך היה מקובל במקום העבודה הקודם שלכם) תינזפו באופן רציני על ידי המנכ"ל...

  6. היו נחמדים אך לא נחמדים מדיי אם אף אחד לא עשה זאת עבורכם כדאי להציג את עצמכם לאנשים סביבכם, לחיצת יד- גם היא משדרת חום ופתיחות. נסו לזכור את השמות של הסובבים אתכם. הרבה יותר נעים יהיה לצד השני אם תקראו לו בשמו הפרטי, וכך תצברו לכם נקודות זכות כבר בהתחלה. 

  7. היו מוכנים למאמץ, עליכם להוכיח שהיה שווה לגייס אתכם!! נשמע טריוויאלי נכון? אבל תתפלאו לשמוע שיש עובדים שכל כך בטוחים ברזומה שלהם ובהמלצות הנהדרות שנתן להם המעביד הקודם שלהם, שהם שוכחים להתאמץ. גם אם במקום העבודה הקודם הייתם הכוכבים של הארגון ולמעשה החברה הקודמת נסגרה בגלל שעזבתם, עדיין במקום החדש אף אחד לא מכיר אתכם ולא יודע מה אתם שווים לארגון. זכרו שהבוס החדש שלכם רוצה כמה שיותר מהר לראות איך אתם רווחיים לארגון. חישבו על עצמכם במונחים של כסף: כמה כסף אני מכניס לארגון, עד כמה העבודה שלי מייעלת תהליכים כאן וכו'. לשם כך, זה הזמן שלכם להתאמץ!! לימדו מי המתחרים של הארגון, קראו וחקרו על הטכנולוגיות החדשות שבמוצר של החברה, לימדו את מערכות המידע שלך הארגון. 

  8. והכי חשוב- תהנו! נצלו את ההזדמנות, יש לכם הזדמנות להכיר אנשים חדשים, טכנולוגיות חדשות, ארגון חדש. מן הסתם היתה סיבה לעזוב את המקום הקודם, (מיצוי, או שלא הסתדרתם עם האנשים בארגון או כל דבר אחר...) מנפו את השינוי לטובתכם האישית, ולמען שיפור איכות החיים והעניין שלכם. 
 
cv btn
howmuch
friends
new-employer
rgister